zondag 2 maart 2008

Lomas national park, in the middle of nowhere


Donderdag zijn we (John 25 USA; Jack 19 Engeland; Emma 19 Engeland, Folkert 19 Nederland, Dustin 23 USA) zonder een woord uitleg gedropt in Lomas. We weten niet echt wat er van ons verwacht wordt en het lijkt of ze ons daar niet echt willen hebben. Normaal moeten we van ongeveer 7.30u tot 13.00u werken, maar ze hebben niet echt jobs voor ons en moeten we dus maar wat bomen omhakken met machettes (levensgevaarlijk!!). Het lijkt alsof ze een of ander dialect spreken, want hun Spaans is moeilijk te verstaan. Ik heb de kok al 3x gezegd dat ik vegetarier ben en dan zegt ze ´si´en geeft me vervolgens vlees. Het spijtige is dat we zoveel betalen en niet eens fruit en voldoende eten krijgen. Gisteren hadden we als avondmaal een kom soep met een gepocheerd ei in, maar het zou nog 14 uur duren voor we weer ontbijt kregen. We zijn dan maar naar een bar gegaan die minstens 10 km ver was (gelukkig kregen we onderweg een lift) en hebben daar nog iets gegeten.
Na de middag valt er niet veel te doen dan buiten met de kaarten spelen. Maar ik denk dat het gewoon een kwestie van routine vinden is. Ik hou ervan om aan het meertje te zitten en te genieten van de natuur en het observeren van de capucijnaapjes. Maar de anderen vervelen zich echt. Ik maak ook van de tijd gebruik om wat Spaans te leren en te tekenen. In de rivier hebben we nog niet durven zwemmen omwille van de kaaiman en de boa constrictors, maar het ziet er heel vredevol en aantrekkelijk uit. Waarschijnlijk gaan we een sportschema opstellen en wat aan onwe conditie werken en Emma en ik gaan wat aan Yoga doen. We zouden gewoon meer van de rust moeten genieten!! Er is immers geen vervoer, geen belsignaal, geen internet... . Er is ook een kleine waterval. Van dieren heb ik enkel nog maar de capucijnaapjes (Marcel in Friends), agouti, coati, brulapen en een Jesus Christ Lizard gezien. Maar ik hoop toch nog de kaaiman en slangen te zien. De killerbees heb ik nog niet gezien, maar wel veel killermuggen!!

Geen opmerkingen: