maandag 10 maart 2008

Back to Tamarindo







Zaterdag zijn we weer met alle vrijwilligers naar Liberia getrokken en hebben we mijn laatste avond gevierd! In het park vuurden ze vuurwerk af en kon je genieten van een live-band en traditionele dansen. Drugs doen hier wel verschrikkelijk hun omloop. Op straat krijg je vaak marihuana, cocaine en wapens aangeboden. Gelukkig blijven de mensen vriendelijk en zijn ze niet opdringerig, maar het blijft toch raar om te zien!
De nachten in Lomas verliepen langzaam. Ik had een allergische reactie op de muggenbeten (of op de creme die ik er had opgesmeerd) en kon bijgevolg geen enkele nacht slapen van de jeuk. Mijn benen staan vol met bloederige bobbels en zijn niet om aan te zien!
Na het avondeten kropen we allemaal in ons bed (onder ons muskietennet), omdat je anders door de muggen werd aangevallen en niets dat ze tegenhoudt! Ze steken zelfs door je kledij heen. De warmte maakte het ook niet makkelijker om te slapen.
Het werk bestond uit het vrijmaken van paden in de jungle met machettes en gritsels en was niet zo leuk. Op mijn laatste werkdag ben ik een dag meegeweest met een koppel biologen die onderzoek deden naar het gedrag van de capucijnaapjes. We vertrokken om 5uur 's morgens en hebben de hele dag de apen gevolgd. Het leuke is dat je veel slangen ziet, want bij het zien van een slang beginnen ze te krijsen, op en neer te springen en stenen naar de slang te gooien. Zo heb ik de zeer giftige ratelslang van op een meter afstand gezien!
Ik was ook de eerste om de vijver bij de waterval uit te proberen, aangezien Amerikanen echt pussy's zijn!
Sinds gisteren ben ik terug in Tamarindo en zijn de Lorre, Maarten en Fre al weer vertrokken en zijn we dus weer met ons tweetjes.
Hopelijk heb ik nog genoeg geld om met Kristof zijn verjaardag te gaan duiken of snorkelen en om een bezoek te brengen aan MonteVerde, want Tamarindo is toch het Benidorm van Costa Rica!

Geen opmerkingen: