vrijdag 15 februari 2008

Parque Nacional Marino Las Baulas




Maandag werd ik niet naar Playa Grande (zoals mij wijsgemaakt was) gebracht, maar naar Playa Langosta. Kristof en ik waren daar al eens geweest en ik zei toen nog: 'Ik hoop dat ik niet hier naartoe moet, want die sukkels hebben heel de dag niets te doen en slapen in een container!!' Pech, ik werd dus naar daar gebracht. Daar aangekomen, zaten er een tiental jongeren te niksen en zeiden me dat ze dat de hele dag deden... . Ze verveelden hun elke dag en hun hoogtepunt van de dag, was een duik in de zee. De container staat helemaal gevuld met stapelbedden onder een tiental centimeter stof en vuil. De douche bestaat uit een straal water op een afvalberg... . Het zag er niet echt goed uit. Maar toen ik 's avond gezellig in de hangmat naar de zonsondergang lag te kijken, de zee tot op 3 meter van mij kwam en de golven hoorden brullen, vond ik het allemaal wat minder erg. Die avond heb ik ook mijn eerste babyschildpadjes van de Leatherback schildpad mogen vrijlaten en de volgende dag heb ik een Olive Ridley turtle zien eieren leggen. De eerste dag ben ik ook een zeer giftige zeeslang op het strand tegengekomen. Ik heb er spijtig genoeg geen foto van, maar deze had een zwarte rug en gele buik (Pelamis platurus). Ze schijnt verre familie van de dodelijke koraalslang te zijn.
Van de Leatherback schildpadden, die alleen 's nachts aan land komen, zal ik ook geen foto's kunnen nemen, omdat ze worden afgeleid door licht. We mogen enkel een rode pillamp gebruiken, omdat ze dit niet zouden kunnen zien. Mijn taak bestaat voornamelijk uit het oversteken van de riviermonding met een kano, dan de temperaturen opmeten van de nesten en vervolgens heel de avond patrouilleren, opdat er een schilpad aan land zou komen. Volwassen Leatherback's komen af op een donker strand, terwijl de jonge schilpadden op licht afgaan.

6 opmerkingen:

zusje zei

heeey anneleen!

zo te horen is het daar soms niet zo een pretje... Ga je veel surfen? of heb je daar niet zoveel tijd voor? Ik hoop in ieder geval dat je er enorm van kunt genieten en dat het echt een levenservaring voor je is!

Kmoest van mama en papa zeggen dat jullie beide geen onnodige risico's mochten nemen en dat je vooral op kristof moest letten!;)

ook nog een kleine boodschap van mij en tim... Wij gaan binnekort samen ons eigen plekje hebben... dus bij deze ben je ook zeker welkom als je terug in belgie bent ;)


geniet ervan!

veel liefs!!!!
anneke, tim, mama en papa

mama zei

hallo hier wat nieuws uit Muizen.de nachten zijn bar koud ,het vriest enorm maar overdag is het tamelijk mooi weer.we hopen dat het wat meevalt;moet ge 3 weken aan een stuk stage lopen of hebt ge soms een dagje vrij.ziet ge kristof ook en hoe gaat het ermee,,???de moeder van guido is overleden ,ze werd bijna 94 jaar ,en is vorige donderdag begraven.Een ander nieuws is dat ons Ann en Tim gaan samenwonen.Ik vind dit wel heel vlug,maar aan de andere kant kan ik het ook begrijpen want Tim is ook veel ouder.maar voor mij is het toch wennen.....
zondag zijn we naar de brubch van de footbal geweest.maar u zus was er niet, ze waren juist aan het verhuizen.Nu momenteel ligt ons anneke met een zware ontsteking op haar water,en dit gaat gepaard met veel koorts,hopenlijk gaat dit vlug over.Ninja doet het goed,ze gaat wel optijd naar boven,maar voor de rest is het ok.
als ge kristof ziet geeft hem dan een dikke knuffel van ons allemaal.
groeten en een kuffel
claudette

de Walemse Aertskes zei

hoi Anneleen ,

'k volg met plezier je verhalen hier

is dat eigenlijk een missie voor school ?

verveelt Kristof zich niet ?
anders had je mij mogen meevragen zenne, :) :) :)

graag tot je volgende belevenissen

grtjs,
Hilde en C°

Lotch zei

Hey Ann, leuk dat je gaat samenwonen. Ik kom zeker een kijkje nemen als ik terug ben!! Het project valt best wel mee hoor, het was alleen even wennen. Ik ben zelfs van de rijst en zwarte bonen gaan houden! Ik kan nog altijd niet surfen, maar volgens Kristof oefen ik te weinig ;-)
Groetjes xxxxxxxxxxxxxxxxx

Lotch zei

Dag Claudette, leuk dat je het blog volgt! Spijtig om te horen dat Guido zijn moeder overleden is. Hier gaat alles goed. Tot later xxxxxxxxxxxxx

Lotch zei

Dag Aertskes,
Ja ik werk 3 weken met schildpadden en dan nog een week in de jungle, als stage voor school. Nadien ga ik nog wat rondtrekken. Als ik terug in Belgiƫ ben ga ik ook nog in Planckendael werken.
Kristof is hier om te surfen.
Groetjes, xxxxxxxxxxxxxxx